onsdag 30 september 2009

Väntan...

Magnus Carlsson filmades och utfrågades utförligt...

I veckan var jag i Stockholm för att filma jurypresentationer till Dansbandskampen. Från 09.30 till 14.30 filmade vi något som i färdigt resultat för min del blir runt 45 sekunder...
En sak är säker, det är mycket väntan i tv-världen. Fram till lunch var vi i studiogången på SVT, alltså i den stora gång som sammanbinder alla feta studiolokaler (som mestadels hyrs ut till privata bolag och andra kanaler, tex Tv4, eftersom SVT själv inte har råd att göra produktion och på detta sätt finansierar sin lokalverksamhet).

Miljön är fräck, men vad filmaren och reportern inte räknat med var att folk hela tiden gick in och ut ur slamrande dörrar, städmaskiner kördes fram och tillbaka och högklackat har aldrig varit så inne som just den dagen. Det tog alltså lång tid mellan varje tagning.
Under tiden träffade jag Bolibompadjuret och undrade om Claes Elfsberg snart skulle hoppa fram ur Lilla Sportspegelns scenografi.

Efter lunch kom reportern på att vi skulle gå på Strandvägen fram och tillbaka i blåst. Jag som är lungklen hade till slut stora problem att andas utan att få lunginflammation. Men vad gör man inte för konsten...eller för licenspengarna.
Sen flög jag till Luleå och åt god mat hos goda vänner. Det värmde efter promenaden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...