söndag 22 november 2009

Träningsoveraller och en cowboyhatt

Tja, det var väl lite mellanmjölk över gårdagen. Fast ändå inte. Kanske berodde min något tveksamma inställning till att jag gått i taket, ett snedtak på hotellet jag bodde på i fredags morse. Med full kraft dängde jag huvudet i taket och gick i golvet, skadade ryggen och blev så arg att jag slog till resväskan vilket gav ännu mer smärta. Fulländades vid hissen när jag sparkade till hissknappen med knäet...

På plats i Strängnäs ett gäng pellejönsar i träningsoverall som inte förstått att grunden för dansbandsmusik är att den ska gå att dansa till. Det hjälper inte hur roliga overaller de än har, och vilken cirkustakt de än spelar, om man inte kan dansa foxtrot och bugg. Att de fick göra två låtar, på bekostnad av rutinerade och duktiga Carina Jaarnek, är helt obegripligt. Min enda analys är att tv-tittarna gillar underhållning och att de var roliga att se. Men tur att de åkte ur.
Även om det för min del kostade en Treotub för att tydligt visa min reaktion.

Mannerz kan nog bli bra. Ett ungt band som startade en dag före ansökningstiden gick ut till tävlingen. Visst kan man lite grann fundera över deras inställning och om de ens vet vad dansband är, men de vill gärna komma igen om programmet görs en tredje gång. Då tror jag de platsar bättre. Att göra sin första spelning inför miljonpublik går sällan bra.

Torgny Melins gör alltid en habil insats. Kanske lite trötta, men så har de också stått på dansbandssenen länge. Nu blir det spännande att se om de slås ut på lördag av Sannex, eller om de kanske tar en guldstjärna?! Titanix har ju en, men räcker deras stöd till två? Jag tror inte det.

Efter sändningen hade jag besök av flera vänner från Boden samt sambon. Vi drack champagne, dansade till Black Jack och hade på det hela taget en synnerligen trevlig kväll, som nog hann övergå till morgon innan jag vände mig på kudden.

2 kommentarer:

  1. Klockren analys igen Thomas, samtidigt måste jag vara kritisk till varför inte Highlights eller Schytts hade fått vara med i gårdagens program så de hade blivit ett jämnare startfällt?

    Ps. Den där treotuben kanske var bra ovaset hur dålig dom där Skåne clownerna var för all den smärta som du fick på hotellet.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Thomas totalt. Dansband ska låta dansband och absolut inget annat. Kalla mig gärna gammalmodig men så ska det vara. Vill ge dig Thomas en guldstjärna ifrån mig för att du i alla lägen säger vad du tycker. Mvh Kjell Åke.

    SvaraRadera

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...