onsdag 29 april 2009

I vinter släppar jag min första cd...


...det känns mäktigt att säga så. Särskilt med tanke på att jag verkligen inte kan ta En ton. Alltså, jag kan ta flera toner och gärna samtidigt. Men de klingar inte ihop så där fint som när t ex Olle Jönsson gör det, eller någon annan av mina husgudar.

Nu är det så lyckligt bestämt att jag inte ska sjunga utan bara välja ut mina absolut bästa favoritlåtar, till en dubbel-cd som skivbolaget Lionheart ska ge ut lagom till julhandeln. Och lagom till finalen av Dansbandskampen 19 december dundrar vi på med tv-reklam. I spåren av detta ska jag åka på signeringsturné till varuhus nära dig...

Det är förstås väldigt roligt att få göra en sån här cd, och en utmaning att dels välja mina egna favoriter och dels hitta balansen mellan moget, modernt, nytt, gammalt, retro osv. Mellan 32-36 låtar ska det bli med fyllig information om varje låt, band och om mig. Har vi riktigt riktigt tur säljer vi guld, då får jag min första (och kanske enda) guldskiva, det är riktigt stort!

Hur som helst, nu sitter jag i vardagsrummet och sprider ut alla skivor runt omkring mig. Väljer och väljer bort. För skivbolagsdirektör Maria Molin har ett bestämt krav: "bara två av låtarna får vara med Lasse Stefanz"...

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du ska ta med "här kommer han med mustachen"!

    SvaraRadera

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...