onsdag 22 april 2009

Kvinnans plats

Ibland läser jag andra publikationer än Får Jag Lov. Nu har jag hittat en tidning som verkligen fångat mitt intresse och ideal; Housekeeping Monthly från 1955.Den skriver på ett givetvis helt sant sätt om var (hemma)fruns plats är och vilka hennes sysslor är när mannen kommer hem efter en ansträngande dag på jobbet.

1. Ha middagen redo. Planera redan natten före.

2. Städa bort skräp och damm. Maken ska inte behöva se sådant hemma.

3. Möt honom med ett varmt leende och visa att du bara bryr dig om hans behov.

4. Låt honom tala först. Kom håg att hans konversation är viktigare än din.

5. Klaga aldrig om han kommer hem sent, eller inte alls. Förstå att hans värld är fylld av stress och press och hemmet är en plats för vila.

6. Stör honom inte med klagomål och problem.

7. Puffa till hans kudde och ta av honom skorna. Tala med tyst och trevlig röst.

8. Fråga honom inte sånt som rör hans integritet. Tänk på att han är herren i huset och du har ingen rätt att fråga honom något.

9. En god fru vet alltid sin plats.

Önskar jag hann kommentera lite, men måste diska innan Anna kommer hem...

3 kommentarer:

  1. En god fru?...
    Jag ser ingen ring på mitt finger?
    Bra diskat älskling!
    Puss från sambon

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att Neah ska få en ring!!

    SvaraRadera

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...