tisdag 5 maj 2009

På vernissage hos farbror Lump!

Ikväll plockade vi fram allt gott som funnits i min bil de senaste två åren. Bilen har stått stilla och hjulen vuxit ihop med gräset. Men sakerna fanns där och nu ska allt återanvändas...

Min sambo kallar mig numera för farbror Lump och hon undrar hur jag egentligen haft det i bilen. Och ändå släpade jag inte upp alla 8 kassar med tomburkar som samlats där. De fick den nya ägaren glatt överta. Flera kronor som jag bara skänkte bort...

Jag vet inte vad blev gladast av, kanske var det kassetten med "Kjell-Eriks lättblandade godbitar", eller den fina ljusblåa strandväskan, eller rentav en affisch med "Swedish dancebands orchestra from the seventies". Nja, bäst av allt var nog det dokument med middagstips jag gjorde 2006. Bland alla rätter fanns också "kycklingkolioks" och vad det är har jag fortfarande ingen aning om, men visst verkar det spännande. Nu ska jag hitta glödlampor till ljusstakarna...
Ett jättefint orkesterkort på Wizex intill kattlådan med kattsand. Bra att ha ifall katten bestämmer sig för att göra sina behov inne. Minns i sammanhanget min egen katt Miss Streaplers som kissade inne hela tiden, kanske var den understimulerad, kanske hade den problem med inkontinens. En timme före katthimlen togs den dock omhand av en god vän och lever nu ett fint uteliv med ny och skyddad identitet. Långt från dansband och kattsand...
Ett stycke Stefan Borsch, en aning Thorleifs, smaksätt med Simons och sist några kvitton från Preem. Då får du en härligt smakrik och kryddig dansbandswok.

En jättefin strandväska om jag nånsin måste gå på stranden. I andra handen en slags ljusstake som följt mig genom sammanlagt tio lägenheter. Nu är den i sin elfte! Tänk vad den kan berätta...
Mitt i allt hittade jag ett helt nytt och oanvänt fondueset som här lyses upp av ljusstakarna.
Jag visste att den var någonstans! Äntligen hittade jag min bil-lott. Oj då, den gick visst ut 2006.

Ett fint förkläde med döskallar på och ett använt våffeljärn. Tänk vad jag nu kan mysa i köket!
Med den här affischen blev jag sittande i timmar. Så många fina farbröder. Så fint papper, glansigt på något sätt. Och på engelska. Nästan större än livet...
Men bäst är nog den lapp jag gjorde 2006 och som jag haft i bilen sedan dess. Hela tiden redo att nyttja woken, våffeljärnet, förklädet och fint dekorerat med ljusstakar. Många fina middagstips som du nu får ta del av! PS: jag ska snart köpa en ny bil, också det en kombi...

1 kommentar:

  1. Ja du... Allt det där sitter vi ju alla och kör omkring med. Jag minns en annan bil du glömde bort. I den hittade vi bl a en exklusiv barpall som jag återbördade till dess rätta ägare, Luleå kommun. Det var ju dumt. Plus sjutusen cd-skivor och kassettband. Har ni någon återvinning där nere?/Boella

    SvaraRadera

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...