lördag 9 maj 2009

Tony och Thomas

Jag säger inte vem som är vem, men en ledtråd är att jag skelar lite...

Igår styrde vi (så gott det gick) Kalmar lokala Shall we dance på restaurang Sandra. Runt 600 matgäster kunde se lokala kändisar dansa samba, chacha, rumba, jive och wienervals snofsigt uppklädda till tänderna. Ett bra arrangemang där jag fick såväl manuskort som hållpunkter för hela kvällen. Bara att öppna munnen och prata alltså...

...och det blev en väldigt kul kväll. Jag var programledare och Tony Irving juryns ordförande. Vi trivs bra med att jävlas med varandra och jag har bjudit in honom som gäst i höstens Dansbandskamp så han får lyssna på lite riktig musik och dansa sådan dans att höfter och rumpa garanterat är stilla (hyfsat i alla fall). Sen blev det några öl inne på resturangägarens kontor där vi också löste alla världsproblem i allmänhet och dansbandsvärldsproblemen i synnerhet. Det kändes bra!
Ska man bli fin... I mitt fall tog det länge länge och många puderdosor att bli något brunare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...