onsdag 27 maj 2009

Streaplers 50 år

Det var fullsatt framför stora scenen på Liseberg i Göteborg.

Ibland, ja rätt ofta, har jag ett väldigt bra jobb. Ett sådant jobb var för några dagar sedan på Lisebergs stora scen i Göteborg, då klassiska dansbandet Streaplers firade 50 år!
En kväll som också dokumenterades av SVT för sändning i höst, och av P4 Dans för sändning redan söndag 14 juni! En historisk kväll och det blev en otrolig stämning...

Att vara på storbildsskärm kan ju också ha ett (ego)värde...

Alla gamla sångare bjöd på deras största hits och det blev en minnesvärd kväll för alla, inte minst för publiken (runt 4 000 personer). Sen blev det efterfest och efterfesten-efterfest.

Göran Liljeblad lägger gitarren på hyllan efter 50 år. Det skålade vi på!

Dagen efter var något tyngre och inte lättade det med ett besök på Ullared... men till sist hamnade jag hemma igen.
Helgen fortsatte med konferencierjobb på Eringsboda Brunn (över 4 000 personer även där) och allsång för matgästerna (just det är nog inte min starka sida, men tack till Larz-Kristerz och Black Jack som hade mer koll på tonerna än jag). Innan en ny vecka tog sin början blev det ett dagsbesök i varma Köpenhamn och mat i vackra Nyhavn! Som sagt - ibland är jobbet bra!

1 kommentar:

  1. Jag tycker att de 3 snyggaste brudarna på brunn borde få ett omnämnande!

    SvaraRadera

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...