onsdag 19 augusti 2009

Kampen om kampen

Det ska sägas direkt - ingenting är klart vad gäller hösten tv-underhållning Dansbandskampen. Och vore det klart är det hur som helst inte officiellt. Men eftersom också kvällstidningarna måste leva, även om Dansbandskampen inte är färdigplanerad än, får man ta det som finns. Röra runt i ett worddokument och vips kommer det ut en artikel på temat:

Om jag ska vara språkligt petig kan man bara få sparken om man uppbär en anställning och någon sådan har jag inte, såvitt jag vet, på SVT eller produktionsbolaget Baluba, som gör Dansbandskampen. För att "få sparken" måste man dessutom göra något brottsligt, som att stjäla pengar från företaget, slå ihjäl chefen eller supa på arbetstid. I annat fall blir man uppsagd.

Dessa detaljer passerar förstås kvällstidningarna obemärkt förbi, men jag har i alla fall inte fått sparken (eftersom det inte finns någon anställning att få sparken ifrån).
Har Thomas och Anna dansat sista dansen i tv? Fortsättning följer, på denna blogg!

Inom ett par veckor klarnar allt vad gäller höstens Kamp och får jag inte sitta i juryn bryter jag inte ihop. Möjligen bryter jag ihop - av skratt - av alla indolenta kommentarer på Aftonbladets web där läsare får kommentera artikeln. Jag bjuder här på ett axplock.

Signatur Harpolina:
"Den där "professorn" har jag svårt för. Han är lite för intensiv för min smak och att råka ut för den killen på ett dansgolv kan nog vara ganska enerverande."

Signatur Alie nas:
"Hoppas de sparkar Thomas. Då blir jag jätte glad :). Men Magnus borde verkligen få vara kvar"

Och den här, också signatur Alie nas, är allra bäst:
"Det roliga i det hela är att många dansband inte pallar Thomas men de vågar inget säga. Jag tänker inte säga vilka banden är för då kommer de få skit men jag förstår dem. Man får ju höra en del."

Frågan är förstås vilka dansband? Någon som vågar anmäla sig frivilligt...?

3 kommentarer:

  1. Äsch, jag säger som Anna! Du e ba bäst!
    Dessutom håller jag med Annika Lantz dotter, Baluuba Kalkon!

    SvaraRadera
  2. Indolent... Världens mest användbara ord... Harpolina skulle bara veta hur bäst du är även på dansgolvet.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med förregående talar, han skall bara veta hur kanon bra Thomas är på att dansa. Han får sin partner till att känna sig som en prinsessa på dansgolvet. Ingen tvekan angånde det. Jag hoppas verkligen att jag får åter se dig i juryn i höst. Annars så kommer jag inte titta så noga på programet längre.
    //Nathalie

    SvaraRadera

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...