onsdag 22 april 2009

Kommunikation är ordet

Det börjar med kort promenad. Men bara15 meter till taxin. Sedan 30 min mikrosömn till flyget. Därefter frukost med SAS-damerna på flyget till Stockholm. Hastig (läs rusa) marsch till gate i andra änden av flygplatsen (jag gillar utmaningar) inom 10 minuter (förseningsmarginalen är väldigt liten). Därefter förmiddagsfika med nya SAS-damer.

Plötsligt har jag hamnat i Östersund. Hyrbil på snöiga jämtlandsvägar (det är alltid snö i Jämtland). 12 mil senare i Vemdalen där jag inte går ut från hotellet på ett och ett halvt dygn.
Lördag morgon (vi pratar egentligen mitt i natten) åter 12 mil till flygplatsen och frukost med nya SAS-damer. Extremt hastig (nu är det ännu mera bråttom) marsch till gate i andra änden av flygplatsen. Därefter förmiddagsfika med nya SAS-damer (de är många, jag vet...).

Plötsligt har jag hamnat i Malmö. 15 plusgrader och varmt. Taxi till hotell, taxi från hotell till Malmö Arena där jag ska vara lagom skojig, informativ och spontan för 3 500 dansgale-besökare. Hotell och på söndag bil till Karlshamn.
Då är det bara 5 dagar kvar tills jag ska flyga igen (eftermiddagsfika med Blekingeflyg). Och då inkluderat 17 minuters tågresa, följt av flyg med nya damer (Norwegian denna gång) till Umeå...

Med detta inlägg vill jag bara visa att jag stöttar:
- taxirörelsen över hela landet
- alla existerande flygbolag i Sverige
- SJ och Arlanda Express (i desperata fall också tunnelbanan SL)
- landets samlade bensinbolag
- de flesta av våra största hotellkedjor
- även båtar som går till Finland (det var dock förra veckan)

Vad jag däremot inte sponsrar är kända promenadsko-märken. Det lär aldrig ske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...