tisdag 7 juli 2009

Mitt blötaste uppdrag...

En gång satt jag i juryn för drinkblandnings-SM. Det var ganska blött...framförallt i finalheatet. Ikväll var det blött på ett annat sätt. Hällregn med hård intensitet gjorde det svårt att skriva omdömen om de 18 talanger som uppträdde på stor scen mitt i Visby. Dessutom i kombination med en filt som fällde ludd i kaffekoppen. Till detta ska också läggas att jag ju inte är någon friluftsmänniska och således inte äger kläder för sådana ändamål. Mina två jurykollegor, Henrik och Magnus Rongedahl, hade regnjackor, kapuschonger och paraplyer. Jag hade dansskor, rosa tröja och matchande skjorta.

Ett tag fick jag kallsupar och såg ingenting för ögonen var fulla av regn. Sen kom arrangören Rolf med kaffe och regnet lättade. Vi såg ljuset i tunneln och flera duktiga talanger. Vi i juryn gruppkissade i Hemvärnets ditrullade toalettskåp och korade sedan två vinnare. Efter 25 minuters dusch blev det fisk- och skaldjursgryta och långsamt återvände livet. Igen.
Broder Rongedahl 1, broder Rongedahl 2, kulturskolechefen och jag bjöd ändå på klassiska juryleendet trots inkontinens från himlen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...