onsdag 17 juni 2009

En dag i Stockholm...

...innebar några möten, många kaffekoppar och långsamt åkande i taxibil med taxametern stadigt tickande.
"Bara taxametern är på så spelar det inte nån roll om det är köer", sa chauffören glatt när det hade tickat 150 kronor efter ett par kilometer i snigelfart.

En sväng i tv-huset blev det också, för att bli sminkade för radiofoto. Konstig är världen, men tydligen behöver jag (mycket) puder.
Och bland puderdosor och läppglans hittade jag den - Claes Elfsbergs garderob. Jag vågade inte titta in, men det var stort ändå för lilla mig. En pojke från Boden som läst nyheter i Bodens närradio (såsom skolmatsedeln och friluftsdagstider). Nu kan jag dö. För jag har sett Claes Elfsbergs garderob...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...