fredag 24 juli 2009

Hemester!

Det är tydligen det nya inneordet. Att åka till Thailand, klättra i berg, husbil genom Europa eller klassisk charter är ute. Helt ute. Nu är lyxen tydligen att vara hemma och inte göra någonting. I mitt fall har det lyckats ganska bra. I onsdags kväll smällde jag igen jobbdatorn (även om jag gläntar på locket ibland) och ska inte öppna den förrän lagom till Karlskronas stadsfest Sailet, 13-15 augusti, där jag håller i danskvällarna på torsdag respektive lördag.

Under min Hemester sover jag länge. Min dröm är att få sova en hel natt, morgon, dag och eftermiddag, utan någon eller något som stör (läs jamande katt som ska släppas ut, ringande telefon, prasslande papper osv). Häromdagen hade jag möjligheten till en sådan dag, men inte lyckades jag sova hela dagen...

Sedan fördrivs dagen med slösurfande på nätet (jag kollar meningslösa bloggar) och framförallt åtta avsnitt av Vita Huset, min favoritserie alla kategorier. Fritt från våld och romantik. Bara ett oändligt promenerande i maktens korridorer och prat, prat, prat. Lysande skådespelare och trovärdig handling. Bättre än så behöver Hemestern inte vara.

Men att vara hemma i flera veckor klarar jag inte. Därför åker sambon och jag till Kroatien på söndag! Vi ska till Rovinj i norra Kroatien inklusive ett besök i Venedig. Hem och packa om och sedan till Prag, Semester och Hemester på samma gång!

Bara de har bearnaisesås i Kroatien så är jag nöjd, en vecka utan min livsuppehållande sås är nämligen uteslutet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...