söndag 25 oktober 2009

Lyckad premiär!

Så är den avklarad, premiären av säsong två av Dansbandskampen i SVT. Ett spretigt startfält i första omgången, lite falsksång, en hårdrocksgrupp (varför) och lite pop. Det enda "riktiga" dansbandet åkte ut med diskvattnet (skyll inte på mig). En stilla fundering är om detta blir en Dansbandskamp eller pop/coverbandskamp?

Men vilket tryck i Strängnäs! Över 2 000 i publiken, som på en riktig konsert. Scenografin var omgjord och vi i juryn fick mer plats i programmet, det kändes bättre än att sitta på ett upphöjt podium långt borta från artister och programledare.

Någon nervositet kände jag inte av, trots att troligen runt en och en halv miljon tittade. Om det är bra eller dåligt vet jag inte, men det är ett forum jag känner mig bekväm i. Ju mer Peter Settman bollar över till mig, desto roligare och större utmaning är det.
Efter sändningen blev det många intervjuer med pressen, sedan ut till sambo och vänner. Lite dans till Larz-Kristerz innan kudden lockade...

För övrigt gick Larz-Kristerz in på sjätteplatsen på Svensktoppen med Monte Carlo! Nu klivit ombord på Cinderella och en kryssning med min låtskrivarpartner Lasse. Vi måste ju kolla att Larz-Kristerz sköter sig. Och snart är det lördag igen!

1 kommentar:

  1. Jag trodde dansbandskampen var att antingen är du ett Dansband som gör om en känd pop/rock låt till deansband, eller att ett annat band, så som Black Ingvars gör om en dansbanslåt till Rock/pop. Båda två tycker jag faller inom kategorin förr denna tävlingen. Och jag måste säga att jag gillade dig förra säsongen, men nu fick jag en dålig smak i munnen tack vare dina dåligt valda uttalanden om Black Ingvars i programmet.

    SvaraRadera

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...