lördag 31 oktober 2009

Kvällens Knattekamp!

Har just hört alla bidrag som tävlar i omgång två av kvällens Dansbandskampen i SVT. Och visst är det en uppryckning mot förra veckan. Ikväll sjunger alla rent, det sitter ihop och faktiskt - riktigt dansbart... Men vad jag tycker väntar jag förstås med till kvällens sändning.

Annars försöker jag sno åt mig sömntimmar så gott det går. Det tar på krafterna att hela tiden vara på resande fot och bo på nya hotell. Ikväll är jag ju på Sveriges sämsta hotell; Mälarblick. Som ryckt upp sig från förra veckan genom att ikväll erbjuda värme på rummet...

I morgon blir det Vara konserthus och föreläsningen Det är ännu långt kvar till sista dansen. Det blir spännande att möta publiken och prata dansband på ett nytt sätt. Sen blir det dans till Bengt-Hennings innan jag tar sista tåget till Stockholm.

Men först - en spännande Dansbandskamp. Och extra kul att min manager Lotta är på plats liksom Anne-Lie Rydé, numera helt dansbandsfrälst. Dessutom flera av mina vänner - så det blir nog en kul kväll. Igen!

8 kommentarer:

  1. Hoppas värmen är på i hotellrummen 5 dec - jag som är så frusen ¨:-)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Mälarblick är verkligen, sämsta hotellet i Sverige. Jag var på Kampen förra veckan och bodde på Mälarblick. Första rummet vi fick var ostädat, jaha bara ner och byta, nästa rum var rent, men svinkallt.Sen måste vi lämna rummet igen för att brandlarmet gick Suck !
    Tur ialla fall att kvällen blev lyckad !

    SvaraRadera
  3. Hej du mannen, Snart måste du komma hit å få en snabbkurs i hård rock :) Men jag kan hålla med dig om att Black Ingvars kanske inte är det bästa att dansa till, men det de gör är ju inte alls dåligt, så pass kan du iaf hålla med om ;)

    Med bästa Halloween hälsningar från din Metal Galna kusin Daniel Strande........till er andra därute så säger jag bara STAY METAL \m/

    SvaraRadera
  4. Med all respekt för dina kunskaper men du kan inte mena allvar med att Date sjunger rent Dom är dessutom otajta och har en misserabel ljudbild! Men detta är förstås en smaksak. Men falsksjungandet är kunskap!

    SvaraRadera
  5. Jag tror att er manager vill att ni ska göra karriär som popband via tv-tid i dansbandskampen!Isåfall tar den tiden slut nu.

    Så sa du du till killarna i 90`s Avenue i lördagens livesändning av dansbandskampen inför stora delar av svenska folket.

    Och Allt detta baserar du på ett tidningurklipp som du hittat!Eller har du något annat att komma med som säger annat.

    Konkret kritik kan man ge men detta var ett påhopp och inget annat.

    Jag vet med 100% säkerhet att detta är ett seriöst och hårt satsande dansband som jobbar hårt för sin karriär.

    Tycker att du Thomas skulle samlat lite mer fakta om killarna innan du påstår och vräker ur dig en massa strunt att detta bara är ett jippo från deras manager för att få tv-tid till att göra popkarriär!

    Du såg och hörde killarna i lördags både på genrep och direkt sändning då vet du att man inte presterar vad dom gör utan att sats seriöst och hårt.

    En ursäkt från din sida till killarna tycker jag är befogad om du nu själv är så seriös som du vill göra gällande. Ta dig i kragen och erkänn ditt misstag inför svenska folket eller åtminstone till killarna i 90`s Avenue!
    Likadant som du kunde göra ditt uttalande om 90`s Avenue inför alla.

    Jag tackar för mig

    SvaraRadera
  6. Hej,
    vad gäller den sista kommentaren om 90´s Avenue så har jag också ett pressmeddelande från bandets bolag som säger samma sak; "det nya svenska popundret". Om dansband står det inte en rad...
    Hälsar Thomas Deutgen

    SvaraRadera
  7. Fråga angående ditt svar om 90`s Avenue!

    Så du menar att bara det hade stått dansband någonstans i ett pressmeddelande så hade du tyckt att dom var bra och värda att vara med i programet och eventuellt också gå gå vidare.

    Du vet väl att dom spelat ihop med Thorleifs orkester i Kalmar på Sandra och thorleis spelar väl ändå inte pop musik? eller har jag fel? 90`s Avenue har även spelat på några andra dansställen runt om i Kalmar.

    Det bandet vill är nå ut till den yngre dans publiken som idag sanknas på många danställen.

    Så vad är det för fel med att se ut som ett modernt band och låta därefter och ändå spela dansant musik! Det tilltalar dom yngre.

    Så ditt resonemang med att Bara för att det inte står i pressmeddelandet uttryckligen att dom är ett dansband så är dom inte det!Köper jag inte !För dom är ett dansband! Fast i modern tappning.

    Tack så mycket

    SvaraRadera
  8. Apråpå att vara seriös. Den kritiska Anonym kan ju börja med att skriva sitt namn... Det är ett sätt att ge konkret kritik på. Mest låter det som att det är en dålig förlorare som skrivit.

    /Nelly Olsson

    SvaraRadera

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...