torsdag 22 oktober 2009

Nu börjar kampen...

Har anlänt till Stockholm! Ikväll är vi bjudna på galapremiär på föreställningen Cirkusprinsessan, www.cirkusprinsessan2009.se, på Gärdet. Det blir nog en spännande tillställning. Fredag blir det tidig uppstigning för dels intervju i SR Sörmland och dels transport till Strängnäs. Redan vid lunch startar repetitionerna inför lördagens premiär på Dansbandskampen. Och eftersom det är tv är det mycket väntan. Och väntan. Och väntan... Men jag som gärna har mikropauser blir bara glad över 5 minuter extra, som jag troligen använder till att prata i telefon.

26 band tävlar totalt och på lördag de fem första, därav Shame, Essex och Von Hofstens som jag aldrig hört förut. Om det är bra eller dåligt vet jag inte, däremot att det blir väldigt intressant.

På den här bloggen ska jag förstås skriva om vad som händer framför och bakom kulisserna i Strängnäs, och ganska frispråkigt om vad jag tycker om årets tävling. Fast lite behåller jag för mig själv...
Nu ska slipsen knytas..!

1 kommentar:

  1. De är bra thomas, var ärlig och hlest då mot årets alla ploj-band.
    Låt dansbandskampen 2009 börja

    SvaraRadera

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...