söndag 10 oktober 2010

Hotell att hata!

Jag bor ungefär, som livet är nu, 120 nätter per år på hotell. Istället för att bo på samma hotell varje gång jag är i Stockholm (där jag är väldigt ofta) bokar jag nästan alltid nya hotell, för att få lite variation. Ibland är sängen på höger sida, ibland på vänster. Ibland minibar, ibland inte ens en penna.

Jag bjuder er gärna på min lista över hotell du inte ska bo på.

1. Scandic Hasselbacken i Stockholm
Otrevligt bemötande i restaurangen av en servitris som tyckte vi i stort middagssällskap störde henne och gjorde så hon tvingades arbeta.
Sen en märklig regel som receptionisten tydligt upplyste om. De serverar bara vin till kl 23, därefter endast öl. Av säkerhet. För personalen. För det första undrar jag hur det kan vara säkert att dricka vin 22.55 men osäkert (och livsfarligt för personalen) 23.05? För det andra undrar jag för vem hotellet och personalen finns till (ledande fråga men långt ifrån självklart för dagens servicepersonal).
Jag mailade faktiskt hotellchefen och fick ett syrligt svar tillbaka som andades att jag inte skulle mopsa mig. För det tredje trodde jag att Scandic hade samma grundserviceutbud. Detta har jag aldrig varit med om, och framförallt fick jag aldrig svar på frågan hur personalens säkerhet hotas av att jag beställer ett glas vin.

2. Hotell Mälarblick i Strängnäs
I två år bodde jag där i samband med Dansbandskampen. Ett hotell som saknar allt som bör finnas på ett hotell. Värme. Fungerande kranar. Service. Äggkoppar. Logistik. Egentligen borde detta vara på första plats, men attityd är värre än utebliven värme så därför leder Hasselbacken. Just nu.

3. Hotell Mornington i Stockholm
1890 kr för en natt. Men vilken natt… De städar med ett starkt rengöringsmedel som gjorde mig groggy i huvudet så när jag vaknade mådde jag illa. Städmedlet hade lukten av tung tantparfym. På hotellrummet fanns heller ingen minibar, som brukligt på ett 4-stjärnigt hotell. Inte nån kaffekokare, inte nåt anteckningsblock och faktiskt inte ens en penna. Däremot en dvd-spelare (!) och en detaljerad lapp att fylla i vad man tycker om hotellets bemötande, rum, städning osv. Jag fyllde i lappen och undertecknade med tfn och mail.
Behöver jag säga att ingen givetvis har hört av sig. Adjö Mornington!

1 kommentar:

  1. Hejje Thomas
    Denna bloggen ska jag verkligen följa , trivdes med läsningen från första stund.
    Keep up the good work!!
    Susse

    SvaraRadera

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...