fredag 22 oktober 2010

Stockholm...

En kväll i Stockholm kan vara som de andra. Middag med vänner och sen hem till hotellet. Igår blev det särskilt kul då jag, kamrat Lasse och kamrat Anne-Lie skulle gå förbi Tomas Brolins krog Undici på väg hem till hotellet efter en god middag.
Jag som är lungsjuk och klen orkade inte gå de 500 meterna utan krävde dryckespaus på halva vägen i form av varmt kaffe med grädde och lite alkohol i. Vips hamnade vi på en - ostronbar. Ägaren ville mycket hellre bjuda oss på ostron, samt ostronkunskap och till detta champagne. Och efter en tidigare skräckupplevelse med ostron i samband med en mingelpremiär var jag mycket skeptisk. Att vända runt en slemhög i munnen var ju inte vad jag menade med dryckespaus. Men döm om min förvåning när det faktiskt smakade gott. Lasse som älskar ostron fick nån slags Rolls Royce inom ostronvärlden och blev salig...

Jag fick också min utlovade dryck och en fantastiskt trevlig paus på Oyster Bar, kan rekommenderas!

Nu mot Norrköping och program två av Dansbandskampen, enligt "dansare" på olika websidor ett program som förstör hela danskulturen och som håller folk hemma istället för att de går ut på dans... Ja, vad ska man säga? Ingenting, annat än att jag hoppas på ett varmt rum ikväll, kanske har Best Western i Norrköping fått ordning på den centralstyrda värmen (dvs, de kanske har hittat centralen)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...