torsdag 14 oktober 2010

Kampen kan börja!

Carling, Deutgen och Heintz. Det låter som en tysk tyrolerorkester, men är blott kärntruppen i årets Dansbandskampen!

Nu är jag på plats i Norrköping, därifrån Dansbandskampen sänds i år. Jag har redan utforskat den klassiska restaurangen Munken, som hade både köttmidddag och rött vin.
Arenan är mindre än den i Strängnäs men inte desto sämre. Hellre trångt och fullsatt varje lördag än ödsligt, trots att det kan vara mycket folk.

Kamerorna ställs in och banden repeterar ett efter ett, en del låter bättre och en del låter sämre. Vilka som låtar vad säger jag inte. Jag och min kollega Gunhild dricker kaffe och äter onyttigt fikabröd och vår redaktör Melker försöker få oss att arbeta, det går sådär...
Har hunnit med fyra taxiresor och ingen taxichaufför hade nån aning om att Dansbandskampen är i stan (eller ens vad det är). Kanske nåt att jobba på där, Norrköpings kommun.

Jag kan lugna alla hotellundrande. Princess Best Western får godkänt! Framförallt behöver man inte checka ut på söndag före 1400, tänk så många hotell som skulle behöva lära sig det!
Ikväll är det välkomstfest som kommunen står för och sedan ska jag ha dansbandsskola med programledare Christine, första lektionen: plugga Lasse Stefanz texter från 1986 och framåt, det är sisådär 322 texter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

OBS: Stötande och kränkande kommentarer kommer att plockas bort...